sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Matkakuumetta

Mulla on jo jonkin aikaa ollu aivan järkyttävä matkakuume. Haluisin lähteä nyt, kun aamut alkavat pimenemään ja lämpömittari hipoo nollaa, jonnekkin lämpimään rantalomailemaan ja keväällä/kesällä sitten kaupunkilomalle. Viime kesän lopussa olin kahden kaverini kanssa viikon lomalla Lontoossa.

En oo hirveesti matkustellu. Teneriffa, Kypros ja Bulgaria on aika basic rantalomailu ja turisti paikkoja ja varmaan suurin osa suomalaisista on käynyt yhdessä noista. Kaupunki lomalla en oo käyny ku Lontoossa ja Pariisissa (jonne oon myös joskus menossa vielä uudelleen!) ja tietenkin perus Tallinna ja Tukholma mutta en tiiä kannattaako niitä edes laskea mukaan? Niin ja oon mä Norjassakin käyny, pohjosemmassa missä on paljon kauniita vuonoja :)

Yks ehdottomista missä haluisin käydä on Mauritius tai Malediivit, oon aina unelmoinu et pääsisin sellaseen paikkaan missä rannat on oikeesti valkosta hiekkaa ja meri niin kirkkaan turkoosia et silmiinki sattuu. Thaimaakin on yks mikä ois kiva käydä katsastamassa, samoin Australia.


Vaikka rannalla löhöilystä tykkäänkin nii oon enemmän kaupunkilomailija. Mua alkaa ahdistaa jos ei oo mitään tekemistä tai ei oo ees mitään suunnitelmia mitä tehdään/vois tehä. Jos oon ulkomailla haluun kierrellä, kävellä ja nähdä niin paljon kuin mahdollista, ja imeä sitä ihanaa oloa ja toisen maan kulttuuria itteeni. Seki on nii ihanaa että kaupunkeja on niin monenlaisia, esimerkiksi Lontoota tuskin voi verrata Nykiin. Yks missä haluisin käydä on Rooma, Italia itessäänki jotenki kiehtoo mua ja haluisin joku kaunis kerta käydä siellä. Myös Pariisissa haluisin käydä uudestaan, ja Ranskan maaseudulla ! Ja tietenkin New Yorkissa, kukapa siellä ei haluis käydä ? :D



I left my heart in London ! Rakastuin palavasti ja lupaan palaavani sinne vielä, toivottavasti monta kertaa

Matkakuume syvenee kesän kuvia selaillessa :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti